O nas

O nas

MINI LAND to połącznie dwóch motoryzacyjnych pasji – Mini Classic i Land Rovera. Każda z tych historii rozpoczyna się w innym momencie mojego życia, ale o tym później...

Jesteśmy rodzinną firmą z Wrocławia. Od początku naszej zawodowej działalności współpracujemy z dostawcami części z Wielkiej Brytanii. W zakresie Mini Classic są to najbardziej znani producenci, tacy jak: Mini Spares Ltd., który jest naszym głównym dostawcą, Mini Sport Ltd., który jest dystrybutorem akcesoriów z serii specjalnej Paddy Hopkirk czy John Cooper, Moss Europe, który słynie z doskonałej jakości elementów blacharskich BRIT HERITAGE, chociaż ich ceny nie należą do najniższych.

Newton Commercial to firma, która szyje oryginale tapicerki, ich jakość jest bezkonkurencyjna oraz niszowych dostawców takich jak kanadyjska firma Steveston Motor Co, której jesteśmy oficjalnym
 przedstawicielem.

 

Części do klasyków dobieramy m.in. w oparciu o katalog części, przede wszystkim jednak bazujemy na swojej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu w naprawie i odbudowie Miniaków. 

W zakresie części i akcesoriów do wszystkich Land Roverów i Range Roverów od początku jesteśmy związani z brytyjskimi producentami: Allmakes 4X4 oraz Bearmach Ltd. To nasi najwięksi dostawcy. W ich magazynach jest wszystko co niezbędne do naprawy czy kompletnej odbudowy Land Roverów. Oferują nam części zamienne różnych klas, a co za tym idzie – jakości i ceny, dzięki czemu, każdy klient znajdzie coś dla siebie. Sprowadzamy też części firmy Britpart, jest to producent, który oferuje szeroki wachlarz części w bardzo atrakcyjnych cenach.

 

Mamy też niszowych dostawców takich jak MUD Ltd, który produkuje akcesoria do wyposażenia wnętrza czy Tuner Engeenering i Ashcroft którzy dostarczają silniki, skrzynie i inne elementy mechaniczne.  

Części dobieramy w oparciu o autoryzowany, elektroniczny katalog części Jaguar/Land Rover Ltd.  oraz własne, wieloletnie doświadczenie w naprawie i serwisowaniu samochodów marki Land Rover. Stale się rozwijamy i jesteśmy otwarci na nawiązywanie nowych kontaktów i budowanie kolejnych ścieżek rozwoju. W naszej siedzibie we Wrocławiu posiadamy ponad 10000 pozycji magazynowych.  Części wysyłamy na terenie całego kraju oraz do Czech, Słowacji, na Węgry i Ukrainę, kurierami DHL, DPD, UPS, Fedex/TNT. 

Moja przygoda zaczęła się jeszcze w brzuchu mojej mamy, bo miłość do Land Rovera jest przekazywana w mojej rodzinie z pokolenia na pokolenie. 

Mój ojciec w latach 70’ i 80’ naprawiał Land Rovery w Libii, szkolił się w Wielkiej Brytanii i był dla mnie największym autorytetem, o Land Roverach wiedział wszystko. 

Jako mały chłopiec godzinami przesiadywałem w jego warsztacie. Ja swojego pierwszego wymarzonego Defendera kupiłem w 2008 roku w salonie TEAM i przebudowałem według własnego projektu. Tak powstał mój czarny Pick-up 110'. Kilka lat później, kiedy Land Rover ogłosił koniec produkcji klasycznego Defendera 'zachorowałem' na Defendera Adventure w kolorze Orange Phoenix z limitowanej serii. Nie było łatwo, ale dzięki pomocy przyjaciół, Adriana Mruzka i Ondreja Malouseka, kilka tygodni później z salonu Cartec w Brnie wyjechałem moją 'pomarańczą'. 

Z pasji zrodził się sposób na życie i dzisiaj Land Roverami zajmuję się zawodowo. Moja praca to moja pasja, codziennie poznaję ciekawych ludzi i wszystkich nas łączy miłość spod znaku ‘zielonego jaja’. 

#onelifeliveit #teamdefender

Moja przygoda z MINI zaczęła się w 1992 roku, kiedy do warsztatu mojego ojca przyjechał aktor Robert Gonera swoim Mini Classic z 1975 roku. Nigdy nie zapomnę tego uczucia, kiedy zobaczyłem to auto po raz pierwszy ‘na żywo’. Wtedy postanowiłem, że kiedyś będę go miał. 

Miałem 17 lat, nie miałem nawet prawa jazdy kiedy zostałem właścicielem swojego pierwszego Miniaka – mam go do dziś!
MINI to moja największa pasja, skończyłem technikum samochodowe, żeby własnoręcznie naprawiać swoje auto. Całe dnie spędzałem w warsztacie ojca, gdzie godzinami go ulepszałem, albo po prostu polerowałem.

Mam szczęście mieć kilka klasycznych Mini, szczególnie wartościowe są dla mnie wszystkie limitowane serie, które ukazywały się co kilka lat dla uczczenia marki i tak posiadam:

Mini Cooper Knightsbridge z 2000 roku – ostatnia seria
Rover Mini Cabrio – oryginalny kabriolet w limitowej ilości ok. 900 egzemplarzy
Mini 25 LE – 1984 roku na 25-lecie
Mini Cooper 35 LE z 1994 roku na 35-lecie

Mini Cooper 40 LE z 1999 roku na 40-lecie
Austin Mini Clubman Estate z 1981 roku 

Mini to idealnie auto do wyścigów, dzięki niesamowitym właściwościom jezdnym można poczuć adrenalinę podczas licznych imprez wyścigowych. Przez wiele lat ścigałem się w Pucharze Mini Classic, na torach w Polsce – Poznań, Silesia Ring, Ułęż, Kielce oraz za granicą w Czechach i na Słowacji. Moje Mini 35LE niejednokrotnie wywalczyło ze mną podium!

Za kierownicą Mini 40LE przejechałem kilkanaście okrążeń na słynnym torze Nürburgring, obok najszybszych samochodów na świecie.

Jestem byłym prezesem a dzisiaj członkiem zarządu jedynego w Polsce Stowarzyszenia zrzeszającego miłośników Mini Classic i New Mini – MINI KLUB POLSKA. Nasz klub organizuje zloty oraz wspiera różnie inicjatywy związane z Miniakami, takie jak wspólne wyjazdy na największy na świecie zlot fanów MINI – każdego roku w innym miejscu na świecie – International Mini Meeting. 

Moja praca to moja pasja – Z miłości do Mini – to projekt dzięki któremu powstał sklep stacjonarny we Wrocławiu i online, gdzie nie tylko sprzedaję części i akcesoria do Miniaków, ale przede wszystkim doradzam, dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, spotykam się z właścicielami i pasjonatami marki. 

 

Serdecznie zapraszam
Adam Taraziewicz

Loading...