FAQ

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Szukanie części najlepiej zacząć od paska wyszukiwarki, gdzie kolejno należy podać: markę, model, rodzaj paliwa i pojemność silnika. Po wypełnieniu wszystkich pól pojawią się wyłącznie te części, które pasują do samochodu spełniające powyższe kryteria. Dodatkowo można jeszcze bardziej zawęzić wyszukiwanie, wpisując słowo/kod w wyszukiwarkę na górze strony (Szukaj w sklepie…). Weźmy np. pompę hamulcową, po wybraniu marki i modelu pojazdu, w górnym pasku (Szukaj w sklepie…) wpisujemy słowo: pompa lub hamulcowa, możemy też napisać kilka pierwszych znaków słowa i w ten sposób znajdziemy tylko tę wąską grupę części, która spełnia wszystkie zadane przez nas kryteria, nie tylko model i markę naszego auta, ale wyłącznie te części, które w swojej nazwie lub opisie zawierają słowo: pompa lub hamulcowa.

Części zamiennie są produkowane przez różne firmy. Ta sama część jest produkowana np. przez firmę Allmakes4x4/Bearmach czy w przypadku Mini przez Mini Spares, wtedy przeważnie mówimy o najtańszym zamienniku. Przy kodzie takiego produktu znajdziemy na końcu litery takie jak: ALL, B, BM, R, MS. Są to części zamienne, których ceny są najniższe spośród wszystkich przez nas oferowanych.

Kolejną grupą są części, które w skrócie określane są jako OEM (ang. Original Equipment Manufacturers), te części są przeważnie produkowane w krajach UE i UK. Niektóre z tych części są określane jako części na pierwszy montaż. Są to zamienniki firmowe, dobrej klasy, produkowane przez firmy, które zamieszczają swoje logo i nazwę na produkcie, np. TRW, Lucas, Dayco, Timken, NTN, Delphi, Lemforder. Przy kodzie takiego produktu znajdziemy na końcu litery takie jak: G, OEM. Są to części zamienne, których ceny są zróżnicowane, wyższe od zamienników, ale ich jakość jest ceniona wśród klientów i warsztatów samochodowych.

Ostatnią klasą części, są części oryginalne. Części te charakteryzują się najlepszą jakością materiałów i wykonania. Są opatrzone naklejką producenta pojazdu z jego logo. W przypadku Land Rovera, jest to zielona charakterystyczna naklejka z logo LR, lub identyczna z czerwonym paskiem. W częściach Mini to żółta naklejka na elementach blacharskich, lub w przypadku innych części MG Rover. Przy kodzie takiego produktu znajdziemy na końcu litery takie jak: GEN. Są to części zamienne, których ceny są najwyższe, ale ich jakość jest ceniona wśród klientów i warsztatów samochodowych.

W przypadku części, które pod zdjęciem produktu mają informację : Zapytanie ofertowe, najlepiej skorzystać z opcji – Zadaj pytanie o ten produkt. Po otrzymaniu takiej wiadomości, sprawdzamy aktualną cenę i dostępność części u naszych dostawców w Wielkiej Brytanii i wracamy do Państwa z odpowiedzią. Niedostępność części oznacza przeważnie tylko tyle, że aktualnie ta części się wyprzedała, ale jest dostępna u naszych dostawców i wkrótce znowu pojawi się w sklepie. Jeśli chcą Państwo mieć pewność kiedy albo zależy Państwu na czasie, najlepiej przesłać do nas takie zapytanie o produkt.

Współpracujemy z firmami kurierskimi takimi jak: DPD, DHL, TNT, UPS, Fedex. Części przeważnie wysyłamy w ciągu 48h. W przypadku paczek nadgabarytowych czas ten może wynieść do 72h ze względu na trudność i czas pakowania. Firmy kurierskie mają 48h na dostarczenie przesyłek do adresata, ale przeważnie dostarczają je następnego dnia roboczego. Wyjątki stanowią okresy wzmożonych zakupów w czasie przedświątecznym, kiedy zdarza się, że przesyłki są dostarczane z opóźnieniem. Dokładamy wszelkich starań, aby otrzymywali Państwo paczki w jak najkrótszym czasie, ponieważ wiemy, że przeważnie części są potrzebne do bieżącej naprawy, a samochód czeka na podnośniku.

Cały proces rejestracji konta czy logowania nie jest warunkiem koniecznym do dokonywania zakupów w naszym sklepie. Do finalizacji zakupów potrzebujemy Państwa danych, ale można je podać w koszyku, wykorzystując opcję – Zakupy bez rejestracji. Jeśli dokonują Państwo zakupów regularnie, zachęcamy do założenia konta w naszym sklepie, ponieważ znacznie ułatwi i przyspieszy to proces zakupów. Dodatkowo mając u nas konto, mogą Państwo prześledzić historię swoich dotychczasowych zakupów, obejrzeć ulubione produkty, pobrać dowód zakupu do poszczególnych zamówień – fakturę VAT czy potwierdzenie zakupu. Kolejnym ułatwieniem jest fakt, że dla stałych klientów przypisujemy rabaty, widoczne dla każdego klienta indywidualnie, po zalogowaniu. Nie ma potrzeby wpisywania kodów rabatowych, ponieważ ceny są zrabatowane na wejściu. NIGDY nie prosimy o podawanie jakichkolwiek danych wrażliwych, poza adresem niezbędnym do wysyłki towaru, danymi do faktury VAT i adresem e-mail na który kierujemy całą korespondencję związaną z zamówieniem.

Jeżeli poszukują Państwo części, której nie ma w ofercie naszego sklepu, prosimy o kontakt z naszą firmą poprzez – Formularz kontaktowy na stronie, bezpośrednio na adres e-mail: biuro@mini-land.pl lub telefonicznie: 71 78-88-046. Wszystkie części, które są dostępne u naszych dostawców w Wielkiej Brytanii możemy sprowadzić dla Państwa w ciągu 14 dni lub jeśli nie mogą Państwo czekać, pocztą lotniczą za dodatkową opłatą, o której wysokości zostaną Państwo wcześniej poinformowani. Warunkiem dokonania zamówienia jest wpłata zaliczki w wysokości 50% wartości zamówienia brutto.

Zwrotu można dokonać używając naszego formularza zwrotu, który jest dołączony do każdej Państwa paczki lub poprzez pobranie go z naszej strony – zakładka Wymian i zwrot, albo poprzez poinformowanie nas o tym w wiadomości e-mail. W przypadku zwrotu lub wymiany należy zwrócić do nas towar na swój koszt, w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu wraz z dokumentem zakupu –Paragon (w przypadku faktur VAT wystawiony zostanie dokument korygujący, który należy podpisać i odesłać).  Nie przyjmujemy paczek nadanych do punków odbioru lub paczkomatów oraz nadanych ‘za pobraniem’. Części elektryczne i elektroniczne oraz uszkodzone i montowane jak i sprowadzane na specjalne zamówienie NIE podlegają zwrotom. Nie ma potrzeby, aby podawać powód zwrotu, ale jeśli zechcą nas Państwo o tym poinformować, będziemy wdzięczni. Na zwrot mają Państwo 14 dni od daty zakupu, jeśli jednak z jakiś powodów nie zdążyli Państwo podjąć decyzji w tym czasie, a części nie są Państwu potrzebne lub nie pasują, prosimy o kontakt na nasz adres e-mail: biuro@mini-land.pl.  Zwrotu należności dokonujemy wyłącznie na konto bankowe, wskazane przez klienta. Regulamin i warunki zwrotu/wymiany są dostępne na naszej stronie.

Numer nadwozia, wyłącznie, w przypadku Land Rovera może ułatwić nam znalezienie i prawidłowe dopasowanie części. Korzystając z elektronicznego katalogu części JLR po wpisaniu numeru VIN widzimy wszystkie szczegółowe informacje na temat danego pojazdu oraz wyłącznie te części, które są dla niego dedykowane. Problem z numerem VIN może pojawić się wtedy, kiedy auto zostało poddane przeróbkom i modyfikacjom znacznie odbiegającym od oryginału lub jego wiek przekroczył 20 lat. W takich sytuacjach zbieramy od Państwa szczegółowy wywiad i dobieramy części w oparciu o nasza wiedzę i doświadczenie. Sytuacja ta jest szczególnie częsta w przypadku Land Roverów sprowadzanych z Wielkiej Brytanii i  praktycznie wszystkich modeli klasycznego Mini, które poddawane są niezliczonym modyfikacjom i przeróbkom przez kolejnych właścicieli na przestrzeni lat. Tutaj informacje uzyskane od Państwa są kluczowe, czasami prosimy Państwa o przesłanie zdjęć auta, silnika czy innych detali, które ułatwiają nam określenie prawdziwego rocznika czy pojemności silnika klasycznego Mini. Wyposażeni w takie wiadomości, możemy pomóc w prawidłowym doborze części do każdego modelu.

W naszym sklepie mamy dostępne wszystkie formy płatności: tradycyjny przelew bankowy, płatność za pobraniem, płatności elektroniczne Dotpay.pl - BLIK oraz płatność stacjonarnie gotówką lub kartą płatniczą w naszej siedzibie we Wrocławiu. Najszybciej księgowaną formą płatności są płatności elektroniczne typu Dotpay.pl Informację o tym, że zakupiony towar został opłacony otrzymujemy niemalże w tym samym czasie co potwierdzenie złożenia przez Państwa zamówienia. Równie szybko możemy przygotować przesyłkę ‘za pobraniem’, tutaj jedynym mankamentem jest to, że koszt takiej przesyłki jest wyższy z uwagi na prowizję jaką pobierają firmy kurierskie za pobranie od Państwa płatności. Mają Państwo dwie opcje płatności: kartą płatniczą lub gotówką u kuriera dostarczającego paczkę.

W przypadku płatności elektronicznych typu Dotpay.pl, operator Dotpay.pl gwarantuje Państwu pełne bezpieczeństwo transakcji. Wybierając tę opcję, zostają Państwo przekierowani na stronę operatora, jest to połączenie bezpieczne – szyfrowane (proszę zawsze sprawdzić kłódkę w pasku strony, gdzie po naciśnięciu pojawi się certyfikat SSL i możemy klikając sprawdzić jego ważność oraz na kogo został wystawiony). Dotpay.pl jest największym operatorem płatności elektronicznych w Polsce, działa na naszym rynku od 2006r.

Nie możesz znaleźć części? Napisz do nas!

Loading...